duminică, 8 august 2010

Andre Moreau

TE IUBESC


Cand putem trai impreuna pe mai multe planuri,

Cand ne place sa dansam, sa facem dragoste sau sa cantam,

Cand indraznim sa exploram lumea exterioara si interioara,

Cand putem cauta impreuna cu cativa prieteni

Cum sa depasim frontierele vietii, Sa discutam si sa ascultam linistea

Sau sa ne bucuram impreuna de parfumul florilor,

Sa radem sau sa ne privim fara a rupe tacerea,

Cand putem vibra in gradinile noastre secrete,

Cand relatia noastra devine panoramica,

Cand pot sa-ti spun totul fara sa ma simt obligat,

Cand, atunci cand ma iubesc, ma poti iubi si tu

Cand, atunci cand te iubesc, te poti iubi si tu,

Cand recunosc in tine cealalta jumatate din mine

Cand traiesti singur la fel de bine ca atunci cand esti cu mine,

Cand poti sa ma consolezi atunci cand sunt trista,

Cand pot sa te ajut atunci cand intri in panica,

Dar s-atunci cand esti suparat ca nu corespund asteptarilor tale si te infurii

Eu pot in continuare sa te iubesc,

Chiar si atunci cand tu nu ma iubesti,

TE IUBESC inseamna intr-adevar TE IUBESC.





Andre Moreau -DESPRE DRAGOSTE




Majoritatea oamenilor cred ca dragostea este ceva in doi, care incepe cu atractia: ma simt atras de celalalt si il iubesc. Dar, in mod fundamental, dragostea reusita incepe in interiorul meu: ma iubesc si sunt plin de iubire, imi place viata, ceea ce creez, ceea ce vad, oamenii pe care ii intalnesc. In aceasta stare de dragoste, daca intalnesc o persoana care ma atrage si care ma iubeste, atunci curentul se formeaza si dragostea, aceeasi dragoste, se traieste in doi, intr-un mod viu si bogat.

Creez mai intai in mine ceea ce-mi place in relatia mea cu celalalt. Incerc sa ma ascult pe mine in fiecare moment al existentei mele, sa ma aud si sa ma inteleg atunci cand vorbesc. Incerc sa ma recunosc si sa ma apreciez. In sfarsit, ma simt responsabil de a ma iubi si aprecia in ceea ce realizez.


Iubirea de sine este o conditie prealabila pentru orice relatie. Daca nu ma iubesc, nu pot sa ma simt capabil sau demn de a fi iubit, nici sa accept dragostea celuilalt. Sunt in dezacord cu persoana care ma iubeste, pentru ca eu nu ma iubesc.

Creez, in sfarsit, pentru celalalt, ceea ce-mi place sa primesc de la el: ascult ce imi spune si ce nu-mi spune prin comportamentul lui nonverbal; aud ceea ce el nu reuseste sa-mi spuna si ceea ce evoca si atinge in mine. Imi place si admir felul sau de a-si crea viata. Intr-o astfel de relatie, ma simt liber sa fac ce-mi place si sa-l las pe celalalt sa faca ceea ce-i place. Daca observ ca nu ne place nimic impreuna, atunci incepem sa reflectam la relatia pe care o avem. Daca avem multe puncte in comun, atunci este formidabil.


Saint Exupery spunea: “A iubi nu inseamna sa ne privim unul pe altul, ci sa privim amandoi in aceeasi directie”. Eu cred ca mai curand “A iubi inseamna sa ne privim mai intai unul pe celalalt, pentru a privi apoi amandoi in aceeasi directie”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu