joi, 5 august 2010

De acum un an...

Ma trezesc in fiecare zi cu gandurile cele mai profunde despre lumea in care traiesc,despre persoanele care ma inconjoara si am ajuns la concluzia ca nu sunt suficiente.As vrea sa intalnesc tot mai multe persoane, sa pot observa cat mai multe reactii la situatiile la care sunt supusi. Este greu de crezut cum predomina prostia,lucrul acesta l-am realizat din carti dar am ajuns sa descopar pe propria mea piele ca oameni reactioneaza in masa la jigniri,nu aspectul acesta m-a socat ci faptul ca majoritatea dau replici atat de comune si lipsite de originalitate... Am atat de multe ganduri si sunt tot mai mult interesata de reactiile oamenilor,nu vreau sa ma rezum doar la a citi,vreau sa exploatez cat mai mult posibil asa zisul hobby pe care mi l-am descoperit,vreau sa ajung sa cunosc foarte bine omul,majoritatea oamenilor in ciuda statutului financiar au un punct comun mediocritatea,ne lasam manipulati de societate,ne este reprimata increderea in propria persoana,( daca noi insine nu avem incredere in noi,nu avem cum sa avem marea pretentie ca ceilalti sa aiba incredere in noi),nu suntem lasati sa ne expunem libera gandire,nu suntem lasati sa actionam din instinct,suntem inrobiti,suntem condamnati sa fim sclavii societati, a religiei,a ORDINI MONDIALE si aceste aspecte sunt valabile pt majoritatea rangurilor sociale,fiecare intr-o masura este sclavul cuiva.Am speranta ca poate am sa reusesc sa imi schimb viata sa vad lucrurile mult mai amplu,nu atat de superficial si de restrans cum credeam ca este viata.Mi-am largit foarte mult orizonturile in ultimele 3 luni de cand am luat prima carte in mana,intamplarea asta o pot numi ceea mai mare realizare a mea.In scoala generala si in liceu majoritatea colegiilor ,ma criticau ca intruchipez prostia:fata draguta,aranjata,superficiala si proasta. Dar de ce? Pentru faptul ca nu invatam,aveam note foarte mici pentru o fata,chiuleam,nu imi pasa,d-asta eram o proasta! Si sunt sigura ca multa lume inca ma percepe ca fiind o fata superficiala,dar nu vreau sa fac nimic in legatura cu aspectul acesta,fiecare e liber sa ma perceapa dupa cum ii convine mai mult. Lumea critica mult,uita de propria persoana,ii place sa inferiorize-ze persoanele pe care le intalnesc ca sa ii creasca vanitatea,nu vrea sa vada realitatea,isi creeaza singuri un balon de aer in care se refugiaza dar in acelasi timp sunt foarte sensibili,imediat le poti atinge vanitatea,le poti distruge falsa incredere in sine,ii poti face sa reactioneze la jigniri,majoritatea oamenilor si trebuie sa recunosc ca si eu reactionez la jigniri si la multe alte lucruri care ne deranjeaza,dar oameni nu constientizeaza ca se lasa manipulati de interlocutor,este ca si cum cineva ar apasa butonul play si noi incepem sa cantam,ei nu percep asa situatia,cred ca actioneaza si este ceva normal sa izbucnesti. Sunt foarte multe probleme de ordinul social de dezbatut,sunt foarte multe lucruri care ne inrautatesc situatia in care ne aflam,omul este un lucru divin,am fost creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu,avem o putere neimaginabila,am putea stapani atat de multe lucruri dar totusi nu suntem in stare sa ne rezolvam propriile probleme,care uneori chiar nu sunt cu adevarat probleme suntem redusi la dobitocime,suntem o turma de oi,nu suntem incurajati sa ne dezvoltam.Am dezvoltat industrii,tehnologie dar totusi nu am reusit sa ne dezvoltam creierul,am ramas la stadiu de 5% si 7-8% pe cei pe care ii consideram genii. Ma simt minunat scriind aceste randuri,vreau sa capat inteligenta,aceea inteligenta cu care ne nastem, care este reprimata de parinti care ne vor ascultatori si cat mai putin intrebatori.O persoana ascultatoare nu poate fi niciodata inteligenta,ea se supune pur si simplu ideologiilor parintilor si societati. Se conformeaza, nu pune intrebari . Prefera sa nu infrunte realitatea,ii este frica de necunoscut,nu vrea sa exploreze,o persoana care este ascultatoare se teme mult,se teme de parinti,se teme de oameni din jur si se teme de societate.La acest lucru suntem noi invatati,sa ne temem! Un copil mic este mai inteligent ca un adult,pentru ca nu ii este inca reprimata in totalitatea creativitatea si spontaneitatea.Nu intelegeam nici eu de ce se spunea ca poti invata multe lucruri de la copii mici,poti invata cel mai pretios lucru pe care ei il au si noi l-am pierdut INTELIGENTA. Tindem sa credem ca inteligenta inseamna intelectual. Sunt doi termeni cu totul diferiti,a fi inteligent nu inseamna sa ai o cultura generala foarte bogata.Daca detii multe informatii,cunostinte esti inteligent atata tot.In perioada primitiva oamenii erau mult mai inteligenti decat in ziua de azi,tehnologia ne facilizeaza multe lucruri,poate lucrul acesta ne ajuta sa castigam timp dar inteligenta ne este omorata...
Am sa va spun o anecdota: Era o femeie care vroia sa deschida o cutie de pateu,langa ea era o bucatareasa fara scoala,care nu stia nici macar sa citeasca. Femeia ca sa poate deschide cutie a vrut sa citeasca instructiunile,dar cand s-a intors cu spatele,bucatareasa a luat cutia si a desfacut-o.Ca sa fii inteligent nu iti trebuie scoala,trebuie sa actionezi dupa instinct....
Azi am avut de dat examen de admitere.Tinand cont ca materia pe care am dat-o este demult apusa in mintea mea,imi doresc la maxim nota mare pentru a intra la un loc fara taxa...Eu am speranta ca pot reusi,cred in miracolul acesta,chiar cred si am speranta.Deocamdata facultatea este speranta mea,raza mea de soare,diploma de licenta poate fi un pas spre am putea creea un viitor,pt a-mi face casa mea,mult visata si toata pretentiile materiale pe care le am...Am mare ambitie sa termin facultatea aceasta si sa realizez ceva,este speranta mea,cred in ea! Sunt atat de entuziasmata de conceptul acesta de student,imi doresc sa fiu printre copii,nu imi vine sa cred dar imi este dor.Inainte imi era foarte greu sa port o conversatie cu cineva,imi era practic imposibil,ma gandeam cu groaza la lucrul acesta,m-i se inclestea mintea,era ceva imposibil pt mine sa port o conversatie cu cineva necunoscut.Cineva ma acuza ca sufar de superioritate ca desconsider foarte mult oameni din jurul meu,ca nu vreau sa fiu sociabila,dar in sinea mea,imi doream dar nu puteam.Ceva imi inclestea mintea pur si simplu,eram crispata,nu gandeam. Acum cand vad ca de simplu se poate face o conversatie cu cineva,cum de usor te poti face placuta si agreata,imi este foarte simplu,pot spune ca sunt nerabdatoare sa fiu intr-un colectiv,sa ma imprietenesc,sa vorbesc.Imi este dor sa fiu elev,chiar daca in ani de liceu nu m-am integrat deloc in vreun grup,simt ca acum o pot face,pot sa fiu ceea mai agreata,detin puterea asta!! Vreau sa merg la facultate,este ceea mai mare ambitie a mea,trebuie sa o termin!
Retraiesc emotia pe care am avut-o la examenele anterioare sau mai degraba curiozitatea sa aflu nota de admitere,daca sunt atat de norocoasa sa se intample un miracol,cred in asta,simt ca cineva de Sus are grija de mine,imi place sa cred asta.Sunt fericita ca sunt inzestrata cu o minte care memoreaza foarte repede,sunt fericita ca am fost inzestrata cu un chip dragut,stiu eu ca scopul meu nu este sa imi vand demnitatea,este sa fiu undeva sus,asta simt si cred cu multa tarie ca nu ma voi directiona spre vreun alt drum,vreau sa imi urmez drumul meu.Vreau sa imi gasesc linistea sufleteasca,sa ma impac cu fiinta mea,vreau sa nu ma atinga rautatile pamantului,invidia,gelozia sa nu se mai gaseasca aproape in fiecare zi in viata mea. Termeni negativi sa ma ocoleasca,vreau sa invat sa ma apreciez asa cum sunt pt ca sunt bine,cred ca sunt o fiinta divina venita pe frumoasa noastra planeta cu un scop maret.Nu simt ca sunt o muritoare de rand,menita sa isi traieasca banal viata,vreau sa cred ca sunt mareata! Ma simt minunat cand recitesc randurile pe care le scriu,ma simt fericita asa pt simplu fapt ca scriu,pt ce imi vine in minte,sunt fericitaaaaaaaaaaaaaaa!!! Simt ca am evoluat mult,ma simt mult mai capabila,simt ca sunt alta persoana,mi-am urmarit singura evolutia,vreau sa citesc mult pt ca aflu multe informati interesante si imi dezvolta mult vocabularul,s-a creat un miracol cu mine.Cartile educa spiritul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu